Met conversie optimalisatie transformeren we kijkers naar kopers. Dit doen we door jouw website, doelgroep en bezoekersgedrag te analyseren. We verbeteren de verhouding van bezoekers die een bepaalde actie (conversieratio) uitvoert zoals het aanvragen van een offerte, product koopt of een ander doel zoals het inschrijven op je nieuwsbrief.

Meer succes via je website? Neem contact op

Conversie verhogen voor meer succes

Het is geweldig als jouw website duizenden bezoekers per dag ontvangt maar tegelijkertijd een gemiste kans als blijkt dat veel van deze bezoekers direct de website weer verlaten omdat er zaken binnen jouw website niet goed op orde zijn. Met conversie optimalisatie is het mogelijk om enorme winsten te behalen met vaak kleine inspanningen.

Het zal je verbazen hoe vaak we grote valkuilen tegenkomen waardoor bezoekers afhaken tijdens bijvoorbeeld het betaalproces bij webwinkels. Met conversie optimalisatie maken we duidelijke doelen binnen jouw webwinkel of website inzichtelijk en voeren we aanpassingen op je website door waardoor zo min mogelijk mensen afhaken om een doel, bijvoorbeeld een aankoop of contactopname te voltooien.

Meer conversies nodig?

Hoe hoog is jouw conversiepercentage?

Je berekent het conversiepercentage door het aantal doelen of acties te delen door het aantal sessies op je website. Dus als je bijvoorbeeld 10 producten hebt verkocht uit 100 sessies heb je een conversiepercentage van 10%. Heb je weleens nagedacht hoeveel extra omzet je kunt behalen met een hoger conversieratio van 1, 5 of 10%?

Inspiratieblog: 5 tactieken om de conversie te verhogen

Wat gaat goed of helemaal fout op je website?

Meten = Weten! Bij conversie optimalisatie is dit van cruciaal belang. We analyseren binnen Google analytics het gedrag van jouw bezoekers en optimaliseren je website aan de hand van deze data. We kunnen bijvoorbeeld tot de conclusie komen dat vrijwel niemand klikt op die afbeelding waarvan je dacht dat hij geweldig was, of erachter komen dat meer dan de helft van je bezoekers niet eens de moeite neemt om naar beneden te scrollen op je website. De mogelijkheden zijn bijna onbeperkt en wij helpen je graag om middels conversie optimalisatie jou een goed inzicht te geven van de valkuilen en verbeterpunten.

Belangrijke pijlers bij conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie kan je opdelen in 3 belangrijke pijlers waaronder:

  • Vertrouwen
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Overtuiging

Het doel is om drempels bij je bezoekers weg te nemen en zo van je website of webshop een geoliede machine te maken met het hoogst haalbare conversiepercentage. Dit realiseren we door veel algemene kennis en te experimenteren met A/B-testen.

Contact opnemen